سرگرمی روانشناسی

سرگرمی های روانشناسی (سری اول)

  1. خانه
  2. سرگرمی روانشناسی
  3. سرگرمی های روانشناسی (سری اول)

3 سرگرمی جالب روانشناسی که حتما باید آن ها را امتحان کنید….

1. پرسش و پاسخ هویجی!

از دوستتان بپرسید: ۱+۱ چند میشود؟۲+۲ چند میشود؟۴+۴ چند میشود؟۸+۸ چند میشود؟ یکی از سبزیجات را نام ببر؟ به هر دلیلی پاسخ این سوال تقریبا همیشه هویج است.

.

2. بازی روانشناسی ذهن خوانی

چطور یک نفر را متقاعد کنید که شما می‌توانید ذهن دیگران را بخوانید: از او بخواهید که دستهایش را بالا بگیرد و به یکی از انگشت‌هایش فکر کند بدون آنکه به شما بگوید به کدام انگشت فکر می‌کند. سپس خیلی آرام با انگشت خود یکی یکی به هریک از انگشت‌هایش ضربه بزنید. وقتی به انگشتی که او انتخاب کرده است می‌رسید، او بصورت ناخودآگاه یک مقاومت کوچک یا فشار رو به جلو به انگشت شما وارد میکند. برای اینکه این کار را قابل قبول‌تر کنید، قبل از پاسخ دادن چند ژست بی‌معنی بگیرید مثلا کف دست او را روی پیشانی خودتان قرار بدهید تا او را از روش واقعی تشخیص خود منحرف کنید. این بازی همیشه جواب می‌دهد و افراد همیشه شگفت‌زده می‌شوند.

.

3. بازی روانشناسی با پنبه

یک شیء-به عنوان مثال یک تکه پنبه- را روی میز قرار دهید. دست خود را از فاصله تقریبا ۳۰ سانتی‌متری بالای آن آویزان کنید. از دوستتان بخواهید دست خودش را در فاصله بین دست شما و پنبه روی میز آویزان کند.

به او بگویید: ” بهت قول میدم که من قبل از تو پنبه رو برمیدارم. به‌دست من نگاه کن و وقتی که دیدی دستم تکان خورد، سریع پنبه رو بردار”. سریع پنبه را بقاپید. تا زمانیکه مغز او این اطلاعات را ثبت کند که دست شما تکان خورده است و این پیغام را دریافت کند که او باید دست خودش را حرکت دهد، شما پنبه را قاپیده‌اید. می‌توانید این بازی را در اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید